Časopis objavljuje recenzirane radove koji s različitih aspekata osvjetljavaju pitanja i probleme javne uprave.
U časopisu se objavljuju:
Prilikom objave radovi se razvrstavaju u odgovarajuće rubrike časopisa. O razvrstavanju odlučuje Uredništvo časopisa na temelju mišljenja recenzenata i prijedloga glavnog urednika, pomoćnika urednika i izvršnog urednika. Recenzijski se postupak odvija po pravilima dvostruko slijepe recenzije koja jamči anonimnost autora spram recenzenata, i obrnuto.
Radovi se objavljuju na hrvatskom ili engleskom jeziku, a iznimno i na drugim stranim jezicima (slovenski, njemački, francuski, talijanski, španjolski, portugalski). Uredništvo će osigurati prijevodi sažetaka znanstvenih radova na hrvatski jezik. Uredništvo osigurava obradu teksta, uključujući lekturu, bez troškova za autora. Uredništvo zadržava pravo intervencije u tekst koji odstupa od traženih tehničkih okvira, kao i radi izbjegavanja odgovornosti u smislu važećih zakonskih propisa. Tijekom uredničke obrade teksta može se intervenirati u formulacije koje nisu u funkciji rada, nisu uobičajene u znanstvenim časopisima ili sadrže tvrdnje radi kojih je moguća realizacija neke vrste odgovornosti Uredništva časopisa.
Povremeno, i ako uredništvo časopisa to smatra podesnim, uz časopis kao njegov posebni prilog i poklon za pretplatnike, mogu se objaviti i:
Recenzijski postupak provodi se prema pravilima o dvostrukoj anonimnoj recenziji. Barem jedna od dvije predviđene recenzije mora biti inozemna.
Recenzenti su domaći i inozemni znanstvenici i sveučilišni nastavnici, najmanje sa znanstvenim stupnjem doktora znanosti iz odgovarajućeg područja. Inozemni recenzenti u pravilu nisu iz zemalja s područja bivše Jugoslavije, koliko to dopušta jezik na kojemu je rad pisan i/ili jezična kompetencija recenzenta (ako je rad napisan na engleskom ili nekom drugom svjetskom jeziku, odnosno ako inozemni recenzent čita hrvatski). Ako nije moguće naći recenzenta izvan područja bivše Jugoslavije, angažira se recenzent koji čita hrvatski jezik. Kod radova koji se odnose na nacionalne teme nastoji se dobiti barem jedna recenzija od znanstvenika iz zemlje obrađene u radu. Recenzijski postupak je pisani te recenzenti predlažu kategorizaciju rada.
Konačnu odluku o prihvaćanju ili odbijanju rada te konačnu odluku o kategorizaciji rada donosi Uredništvo časopisa na sjednicama koje se održavaju prije izlaska svakog broja časopisa na temelju prijedloga glavnog urednika, pomoćnika glavnog urednika i izvršnog urednika, a temeljem uvida svih članova Uredništva u radove o kojima se odlučuje. Ako prva recenzija sugerira da je rad stručni, a s time se slažu i glavni urednik, pomoćnici glavnog urednika i izvršni urednik, ne traži se druga recenzija. U slučaju proturječnih recenzija rad se šalje na treću, a po potrebni i na četvrtu nadrecenziju.
Provodi se i nadzor pravilnosti citiranja radi otklanjanja mogućnosti plagijata.
U časopisu Hrvatska i komparativna javna uprava – Croatian and Comparative Public Administration recenzijski postupak se provodi sukladno pravilima o dvostrukoj anonimnoj recenziji. Barem jedna od dvije predviđene recenzije mora biti inozemna.
Recenzenti su domaći i inozemni znanstvenici i sveučilišni nastavnici, najmanje sa znanstvenim stupnjem doktora znanosti iz odgovarajućeg područja. Kod radova koji se odnose na nacionalne teme nastoji se dobiti barem jedna recenzija od znanstvenika iz zemlje obrađene u radu.
Recenzentima se rad za koji se traži recenzija dostavlja uz uklanjanje svih podataka o autoru/rima. Uz rad, recenzentima se dostavlja i obrazac za recenzente.
Recenzenti su dužni čuvati kako tajnu sve podatke o autoru/rima rada koji su recenzirali, bez obzira na način kako su došli do saznanja o autoru/rima rada.
Recenzenti ocjenjuju kvalitetu rada sukladno vlastitom znanju te prema pravilima profesionalne etike. Pri tome posebno ocjenjuju cilj rada, njegov doprinos znanosti i struci, primijenjenu metodologiju i dobivene rezultate. Recenzenti ocjenjuju i tehničku opremljenost rada, u prvom redu pravilnost citiranja te korištenje odgovarajuće literature. Recenzenti su dužni obavijestiti uredništvo o svakoj sumnji o postojanju plagiranja.
Recenzenti predlažu kategoriju rada pri čemu se mogu odlučiti na sljedeće kategorizacije:
Uz kategorizaciju rada, recenzenti predlažu i način objave rada i to:
Autorima se recenzije dostavljaju anonimno, uz uklanjanje svih podataka o recenzentu te se od autora očekuje da rad nadopune sukladno uputama iz recenzije.
Konačnu odluku o prihvaćanju ili odbijanju rada te konačnu odluku o kategorizaciji rada donosi Uredništvo časopisa na sjednicama koje se održavaju prije izlaska svakog broja časopisa na temelju prijedloga glavnog urednika, pomoćnika glavnog urednika i izvršnog urednika. Ako prva recenzija sugerira da je rad stručni, a s time se slažu i glavni urednik, pomoćnici glavnog urednika i izvršni urednik, ne traži se druga recenzija. U slučaju proturječnih recenzija rad se šalje na treću, a po potrebni i na četvrtu nadrecenziju.
Recenzenti recenziju dostavljaju elektronskim putem u roku od dva tjedna od dostave rada i recenzijskog obrasca.
Časopis ne naplaćuje troškove objave radova od strane autora.
Časopis snosi troškove recenzijskog postupka, uredničke pripreme radova prihvaćenih za objavu, njihove lekture i korekture, prijevoda sažetaka, grafičke pripreme teksta i tiska.
Svaki autor objavljenog rada ima pravo na dostavu jednog primjerka časopisa u kojem je njegov rad objavljen. Troškove tiska i dostave navedenih primjeraka časopisa snosi časopis.
Radovi se dostavljaju u obliku Word dokumenta, pisani fontom Times New Roman, veličina 12, prored 1,5.
Naslov rada, ime autora, apstrakt (na početku rada) i ključe riječi pisšu se fontom Times New Roman, veličina 12, prored 1.
Popis literature i drugih izvora te sažetak (na kraju rada) pišu se fontom Times New Roman, veličina 11, prored 1.
Tablice i grafikoni se uključuju u tekst rada na odgovarajuće mjesto. Ispod tablice se navodi Izvor:
U slučaju da su tablice/grafikoni/slike direktno preuzeti iz drugih publikacija, autor mora dostaviti izjavu izdavača navedenog izvora da se slaže sa reprodukcijom.
3.1. Citiranje i popis literature moraju biti usuglašeni sa APA 6 standardom citiranja (https://owll.massey.ac.nz/referencing/apa6-interactive.php)
Taj način citiranja sastoji se u citiranju u tekstu rada, dok se fusnote koriste za dodatna pojašnjenja. Radovi se navode tako da se u tekstu rada kod direktnog citiranja navodi prezime/na autora, godina izdanja rada te stranica/e citiranog ili korištenog rada (Prezime, 2005, str. XX), dok se kod indirektnog citiranja navodi samo prezime/na i godina rada (Prezime & Prezime, 2005). Kad rad ima više od tri autora u tekstu se kod citiranja navodi samo prezime prvog s naznakom et al. za ostale autore (Prezime et al., 2015).
Primjer 1: „U skandinavskim zemljama ta doktrina nije imala ozbiljnijeg negativnog utjecaja na lokalnu samoupravu (Koprić, 2006, str. 151), dok je u Njemačkoj, na primjer, glavni sektor primjene novog javnog menadžmenta predstavljala upravo lokalna samouprava, ali ne na isti način i s istim učincima kao u anglosaksonskim zemljama (Wollmann, 2000; Wollmann, 2003; Pusić, 2002; Reisert, 2006).“
Primjer 2: „Some of the previous researches (Berman & Wang, 2000; Wang & Berman, 2001; Folz et al., 2009; Van Dooren, 2005; Salazar & de Arkos Martinez, 2013) have proven size to be important for performance measurement.”
3.2. Na kraju rada navodi se potpuni popis korištene literature i drugih izvora. U popis literature uvrštavaju se samo jedinice korištene u tekstu rada. Popis literature sastavlja se abecednim redom i obuhvaća popis knjiga, članaka, dokumenata, te tekstova objavljenih na Internetu ili u tiskanim izdanjima. Kao odvojena kategorija navode se jedino propisi i sudska praksa:
Literatura:
Propisi:
Sudska praksa:
Kad se navodi dokument s mrežne stranice nije potrebno navoditi datum posjete toj stranici, nego samo mrežnu adresu s koje je dokument preuzet. Pri tome, potrebno je provjeriti da mrežna adresa koji se navodi zaista vodi na tekst koji se navodi u popisu literature. Ako bilo koja od referenci navedenih u popisu literature ima pridruženu DOI oznaku, u popisu literature potrebno je uz tu referencu navesti na kraju navesti i njezinu DOI oznaku.
3.3. Način navođenja literature:
Knjiga jednog ili više autora (kurzivom se označava samo naziv knjige)
Pravilo:
Prezime, I., & Prezime, I. (godina). Naziv djela. Mjesto, Država: Izdavač/i. doi: ako postoji
Primjer:
Pusić, E. (2002). Upravljanje u suvremenoj državi. Zagreb, Hrvatska: Društveno veleučilište.
Koprić, I., Marčetić, G., Musa, A., Đulabić, V., & Lalić Novak, G. (2014). Upravna znanost: javna uprava u suvremenom europskom kontekstu. Zagreb, Hrvatska: Pravni fakultet.
Rad/poglavlje u knjizi/zborniku (kurzivom se navodi samo naziv knjige/zbornika, ne i naziv rada/poglavlja)
Pravilo:
Prezime, I. (godina). Naziv rada/poglavlja. U I. Prezime (ur.) Naziv knjige/zbornika (str. XX-XX). Mjesto, Država: Izdavač/i.
Primjer:
Wollmann, H. (2003). Suvremene upravne reforme u Njemačkoj. U I. Koprić (ur.), Modernizacija hrvatske uprave (str. 3-30). Zagreb, Hrvatska: Društveno veleučilište.
Manning, N., & Lau, E. (2016). Public management reforms across OECD countries. U T. Bovaird, & E. Loeffler (eds.) Public Management and Governance (3rd ed.) (str. 39-54). London (UK), & New York (USA): Routledge.
Rad u znanstvenom i/ili stručom časopisu (samo naziv časopisa i godište (ne i broj) se označavaju kurzivom)
Pravilo:
Prezime, I. (godina). Naslov članka. Naziv znanstvenog ili stručnog časopisa, godište(broj), XX- XX. doi: ako postoji
Primjer:
Koprić, I. (2011). Administrative Technology and General Administrative Procedure: Challenges and Changes in South-Eastern Europe. Hrvatska i komparativna javna uprava – Croatian and Comparative Public Administration, 11(2), 435–454.
Rad/izlaganje/prezentacija predstavljena na skupu/konferenciji koji nije objavljen u knjizi/zborniku (kurzivom se označava samo naziv rada/izlaganja/prezentacije):
Pravilo:
Prezime, I. (godina). Naziv rada/izlaganja/prezentacije. Rad/Izlaganje/prezentacija predstavljena. Naziv skupa, Mjesto
Primjer:
Ivanišević, S. (2010). Teritorijalna organizacija lokalne samouprave u europskim zemljama i njihove teritorijalne promjene. Rad predstavljen na znanstvenom skupu HAZU Nova hrvatska lokalna i regionalna samouprava, Zagreb.
Dokument (kurzivom se označava samo naziv dokumenta)
Pravilo:
Autor/Organizacija (godina). Naziv dokumenta [Vrsta publikacije]. Preuzeto s mrežne stranice
Primjer:
Sigma (2014). The Principles of Public Administration [Report]. Retrieved from http://www.sigmaweb.org/publications/Principles-Public-Administration-Nov2014.pdf
Propis:
Zakon o općem upravnom postupku, NN 47/09
Sudska ili upravna praksa
Pravilo:
Presuda/Odluka/Rješenje Naziv suda, oznaka presude/odluke/rješenja, datum
Primjer:
Odluka Ustavnog suda RH, U-I-351/2016, Zagreb, 20. 4. 2016.
U popis literature mogu se dodati i drugi tekstovi, internetske stranice, članci iz dnevnih novina, tjednika, tekstovi s bloga, itd.
Članak iz tiskanog izdanja dnevnih novina, tjednika, mjesečnika, i sl.
Pravilo:
Prezime, I. (godina). Naslov teksta. Dnevni list/Tjednik, broj, str., datum objave. Primjer:
Koprić, I. (2016). Struka i politika. Vrbovečke novine, 59, 6, od 29.4.2016.
Tekst s Interneta, bloga, elektronske verzije dnevnih novina, magazina, tjednika, i sl.
Pravilo:
Prezime, I. ili korisničko ime (datum objave teksta). Naslov teksta [Web log message]. Preuzeto s mrežne adrese
Primjer:
Đulabić, V. (2016). Čemu tolika panika zbog regionalizacije kad Hrvatska već ima regije? Preuzeto s bloga Administratio Publica http://wp.me/p2R6LY-gq